Ezt tudnod kell az Omega-3 zsírsavakról!

Gold Omega 3® halolaj kapszula.

 

Hacsak nem élsz egy lakatlan szigeten, biztosan hallottad már, hogy milyen jót tesznek az embernek az Omega-3 zsírsavak. Ezek a „wellness molekulák” összefüggésben állnak az egészségesebb aggyal és szívvel, a jobb hangulattal, kevesebb gyulladással, kevesebb szívaritmiával, csökkentik ízületi fájdalmakat, alacsonyabb trigliceridszinttel és egészséges bőrrel és hajjal ajándékoznak meg.

Nem véletlen, hogy az egészségügyi szakemberek különösen javasolják fogyasztásukat, ízületi gyulladások, bélgyulladások, depresszió és hangulatingadozások, gyermekkori hiperaktivitás és olyan bőrbetegségek esetén, mint az ekcéma, vagy a pszoriázis. Én magam pedig nem csak ajánlom, de fogyasztásukat kúraszerűen mindenki részére, kötelezővé is tenném!

Figyelj az Omega-3 zsírsavak dózisára, nem mindegy az EPA és DHA tartalom!
 
Az Omega-3 zsírsavak minden sejtre, és szervre hatással vannak.

Gold Omega 3®
halolaj kapszula,
nehézfém mentes,
extra dózis;

Minden kapszulában 330mg EPA
és 220mg DHA tartalommal!


Kiszerelés: 60 kapszula/75,6 g
Adagolás: Napi 1 vagy 2x1 kapszula.
OETI: 8852/2011

4 780 Ft
3 187 Ft/db

Tápanyag információ 1 kapszulában:  
Halolaj kivonat; 1000mg, amiből: 330mg EPA (eikozapentaénsav, 33%)  , 220mg DHA (dokoza-hexaénsav, 22%), és egyéb Omega-3 zsírsavak (ALA– Alfa-linolénsav, SDA – Sztearidonsav, ETA(3) - Eikozatriénsav, ETA - Eikozatetraénsav, HPA - Eneikozapentaénsav, DPA - Dokozapentaénsav)  található, 6,7 mg E-vitaminnal.

Mire kell figyelni az Omega-3 zsírsav vásárlásakor?

Omega-3; F-vitamin, vagy többszörösen telítetlen zsírsavak.
 

A dózisra, de nem a halolaj mennyiségére, hanem a zsírsavakéra.
Mindig nézd meg az 1 kapszulában található EPA és DHA zsírsavak mennyiségét!

Miért fontos ez?

Mert a hatóanyagok és azok mennyisége, illteve az EPA és a DHA zsírsavak szinergikus együttléte felelősek az élettani hatásokért, vagyis ezek együtt jelentik a kúra sikerének kulcsát!
Mit nézzek még?

Mindig tartalmazzon a kapszula E-vitamint, ami az avasodástól védi meg a roppant érzékeny zsírsavakat!
Van még valami?

Igen. Az EPA és DHA zsírsavakat mindig együtt fogyasszuk (találunk olyan terméket amelyben csak az egyik van)!

Mesélj a zsírsavakról!

Ezek a csodálatos zsírsavak tested minden egyes egészséges sejtjében megtalálhatóak lennének!

Ám van itt 1 kis probléma: az omega-3 zsírsavak esszenciális zsírsavak, vagyis a szervezet nem képes azokat előállítani, ezért a táplálékkal kell (kellene) felvenni.

Kutatók folyamatosan hívják fel a figyelmet az Ω-3 zsírsav hiányára, hiszen a vezető halálozási okok között található infarktus, a népszerű gyulladásos bélbetegségek vagy a psoriasis megelőzhetők, kezelhetők lennének segítségével.

 
 Mindig nézd meg az 1 kapszulában található EPA és DHA zsírsavak mennyiségét!

F-vitaminoknak, vagy többszörösen telítetlen zsírsavaknak hívják őket. Legnagyobb mennyiségben az agysejtekben és a szinapszisoknál található, ahol az idegingerület átvitele zajlik. 

A lényeg: hormonokhoz hasonló vegyületekké prosztaglandinokká alakulnak a szervezetben, ezek minden sejtre, szervre hatással vannak. A helytelen életmód az átalakulásukat blokkolja, ezért a lúgosítás-méregtelenítés továbbra is alap!

Mi a helyzet az Omega6 és Omega9 zsírsavakkal?

Az esszenciális zsírsavak egy másik csoportját képezik az omega-6 zsírsavak,

a két zsírsav bevitelének megfelelő mennyisége és aránya teremti meg azt az egyensúlyt, ami a szervezet megfelelő működését garantálja. 

A problémát az egyensúly felbomlása jelenti, amire az omega-6 zsírsav túlzott bevitele és az omega-3 zsírsav hiány a jellemző. A kívánatos arányszám 1:2 helyett, 1:20-1:25 körüli volt már a XXI. század első évtizedében is! Az arány eltolódásának oka a tömegtermelés és tömegtermesztés, a nagyipari napraforgó és repceolaj gyártás, illetve a növényi margarinok térhódítása. 

Az Omega 9 zsírsavat a szervezet előállítja Omega 3 és Omega 6 –ból! Bevitelre omega 3 zsírsavakból szorulunk, az omega 6 és 9 zsírsavak plusz pótlására nincs szükség (kivétel GLA). Az omega 6 zsírsavból túl sokat viszünk be, az omega 9 pedig nem esszenciális zsírsav, vagyis a szervezet elő tudja állítani!

Omega 3,6,9 nevük a kémiából jön, a szénatomok közötti kettős kötések számától és helyétől függ.

Milyen panaszokat enyhít az Omega3 zsírsav?

  • Szív-és érrendszeri betegségeket, mint magas vérnyomás, érelmeszesedés.
  • Eredményesen csökkenti a koleszterin –és triglicerid szintet. Kitűnően kezeli a gyulladásos panaszokat, mint belső gyulladások, bélgyulladások, ízületi gyulladások.
  • Az olyan bőrbetegségek, mint ekcéma, psoriasis (pikkelysömör) mindig kimutatható az Omega3 zsírsav hiánya! Jól kezeli a depressziót, a mentális zavarokat és az idegkárosodásokat.
  • A szaporodásban és az emberi agy magzati és a csecsemőkori fejlődésében is létfontosságú! Olyan autoimmun betegségek kiegészítő terápiájában hasznos, mint az allergia vagy a pajzsmirigy rendellenességek.
Kutatók folyamatosan hívják fel a figyelmet az Omega-3 zsírsav hiányára!
 

Miért nem elég, ha csak egyszerűen sok halat eszem?

A nélkülözhetetlen omega-3 savak forrásai a tengeri halak és a bennük található olajak.

Azonban a haltartalmú ételek hagyományos feldolgozása során a zsírsavak hasznos cisz-izomerei átalakulnak kártékony transz-izomerekké. Ráadásul, a szennyezett vizekben élő halakban káros nehézfémek, például ólom vagy higany gyűlhet fel.

Az Olimp® Labor Gold Omega-3 kapszula bizonyítottan nehézfém mentes, fogyasztói és szakmai díjjal is kitüntetett, kiemelkedően magas EPA és DHA zsírsav tartalmú termék.

Hogyan segítik az omega-3 savak az idegrendszer működését?

Az omega-3 zsírsavak a neuronok megfelelő működéséért felelősek.

Fontos összetevői az idegszövetnek, részei az axonok, szinaptikus membránok vagy neurotranszmitterek myelin hüvelyének. Az agyi foszfolipidek és a retina zsírsavainak körülbelül 20-40%-át képezik az omega-3 savak. 
Ha fokozzuk az Omega-3 fogyasztását, javul a hangulatunk, jelentősen fejlődik éleslátásunk és az idegrendszerünk.

Segíthetnek-e az omega-3 savak a zsírszövetek lebontásában?

Az Omega-3 zsírsavak a kulcs-összetevői bármilyen fogyókúrás étrendnek. Észrevehető, hogy azok, akik a megfelelő Omega-3 zsírsavakkal dúsítják az étrendjüket, gyorsabban égetik el a zsírt, és javul a testtömeg-indexük.

Az Omega-3 zsírsavak gátolják a zsírszövetek formálódását, és aktívan közreműködnek a zsírégetésben.

Halolaj vs. lenmag Omega-3

Nem minden zsírsav egyenlő – fontos különbségek a halolaj és a lenmagolaj között

Valószínűleg már tudod, hogy a legjobb Omega-3 forrás a halolaj és a lenmagolaj. De elgondolkodtál már azon, melyik a jobb?

Kezdjük az elején. Nagyon igaz, hogy mind a halolajban, mind a lenmagolajban vannak Omega-3 zsírsavak.

De az Omega-3 egy gyűjtőnév (három taggal), mint például a profi kosárlabda játékosok (sokkal több taggal rendelkező) kategóriája. És bár az összes profi játékos átkozottul jól labdázik (különösen hozzám vagy hozzád képest), nem mindegyikük olyan, mint Kobe Bryant.
És ez így van az Omega-3 zsírsavakkal is.

Az Omega-3 piszkos kis titka az,

hogy a halolajban, illetve a lenmagolajban található változat meglehetősen különbözik egymástól, és mindent lehet rájuk mondani, csak azt nem, hogy egyforma hatással lennének az ember egészségére.

A halolajban levő két Omega-3 olyan, mint Kobe Bryant és Shaquille O’Neal – a lenmagolajban levő egy nagyon tehetséges fiatal fickó, akiből vagy lesz egyszer sztár, vagy nem.

A lenmag és a lenmagolaj egy bizonyos fajta Omega-3 zsírsavat tartalmaz, amelynek a neve ALA (alfa linolénsav). A hal és a halolaj két különböző Omega-3-at tartalmaz: az EPA-t (eikozapentaénsav) és DHA-t (dokozahexaénsav).

Az Omega-3 egészségre gyakorolt kedvező hatását vizsgáló tudományos kutatások túlnyomó többsége a DHA-val és az EPA-val foglalkozott. Ezek igazi szupersztárok az Omega-3 kicsiny birodalmában. Az ALA (amely a lenmagban található) áldásos hatásai sokkal kevésbé tisztázottak.

Hogy fogalmat alkothass az ellentmondásokról,

gondolkozz el a következőkön.

Nemrégiben az EU új címkézési szabályokat alkotott, amelyben mi az az Omega-3 zsírsavszint, amelyet egy élelmiszernek tartalmaznia kell ahhoz, hogy ráírhassák: „Omega-3 forrás”, vagy „Omega-3-ban gazdag”. 

Ezek a címkézési szabályokat az Omega-3 zsírsavakat kutató vezető tudósok egy csoportja élesen kritizálta.

Hogy miért?

Mert a tudósok attól féltek, hogy az élelmiszergyártók visszaélnek azzal, hogy a legtöbb ember nem tud különbséget tenni a különböző Omega-3 zsírsavak között. 

Tartottak tőle, hogy a gyártók növényi alapú ALA-t adalékolnak a termékekhez, például energia-szeletekhez és gabonapelyhekhez, és így fel legyenek jogosítva, hogy azt állítsák, a termékük „Omega-3 zsírsavakban gazdag”. De a tudósok attól féltek, ez félrevezetné a vásárlókat, mivel az ALA előnyei nincsenek olyan jól dokumentálva, mint az EPA és a DHA jótékony hatásai.

Nehogy félreértsenek; nem arról van szó, hogy a lenmagolaj, és a benne nagy koncentrációban levő ALA nem jótékony zsír. Dehogynem! És még csak arról sincs szó, hogy ne volna óriási különbség az egyes lenmagolajak minősége között. 

Mindössze azt akarom mondani, hogy a lenmagolajban levő Omega-3, az ALA, az eddig végzett kutatások szerint nem annyira meggyőzően hatékony egészségügyi modulátor, mint a halolajban található két Omega-3 zsírsav.

A lenmagolaj pártolói szeretik kijelenteni – szerintem nagyon
Teszi mindezt az elongáz és deszaturáz enzimek segítségével, és végeredményben a lenmagolajjal magunkhoz vett ALA egy része valóban EPA-vá és DHA-vá alakul át. 

A nagy kérdés az, hogy ténylegesen mennyi alakul át. A válasz pedig ez: nem sok.

Az alábbi linkekre kattintva tovább olvashatsz az ALA-ban gazdag lenmagolajról, lenmaglisztről, és magáról a lenmagról is. 

Mire jók az Omega-3 zsírsavak?
EPA és DHA

  • Szív és érrendszeri, valamint egyéb keringési megbetegedések esetén
    (magas vérnyomás, érelmeszesedés, koleszterin –és triglicerid szint csökkentésére)
  • Gyulladással járó megbetegedések kiegészítő terápiájaként
    (bélgyulladások, bőrgyulladások, ízületi gyulladás, diabéteszesek krónikus gyulladásai)
  • Demenciás panaszok, agyi funkciók elvesztése esetén
    (Az Alzheimer-kór a demencia leggyakoribb formája) az agysejtek közötti ingerület-átvitel javul, és nő az idegsejtek élettartama)
  • Depresszió és függőségek, mint alkoholizmus kiegészítő terápiájaként
    (a depresszió hátterében főként az EPA hiány áll)
 
  • Éleslátás, látás minősége
    (omega-3 zsírsavak hozzájárulnak a retina elfajulásával járó szembetegségek kiegészítő terápiájához, mint például a makula degeneráció).
  • Fogyókúra, testsúlycsökkentés
    (az omega-3 zsírsavak nélkülözhetetlen társak a zsírszövet csökkentéséhez. Gátolják a zsírszövet kialakulását, csökkentik a BMI indexet).
  • Immunrendszer egészsége, ellenálló képesség
    (nélkülözhetetlen az immunrendszer normális működéséhez, beleértve az autoimmun betegségeket is).
  • Nélkülözhetetlenek bőrbetegségek esetén
    (ekcéma vagy pszoriázis, azaz pikkelysömör esetén mindig alacsony a test Omega-3 zsírsavak mennyisége! )
Gold Omega 3® halolaj, minden kapszulában 330mg EPA  és 220mg DHA tartalommal!